Veelgestelde vragen

Rekent Cook&Co verzendkosten?
Bij Cook&Co betaal je € 3,99 verzendkosten (binnen Nederland). De verzendkosten voor België bedragen ook € 3,99. Bij een besteding vanaf €25,- betaal je geen verzendkosten.

Wat is de levertijd van de bestelde artikelen?
De meeste artikelen die Cook&Co aanbiedt zijn op voorraad in ons centraal magazijn. Hierdoor kunnen we je een snelle levertijd garanderen. Als je op werkdagen voor 22:00 uur een bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog aan je verzonden.

Kan ik een alternatief afleveradres kiezen?
Wij verzenden je pakket binnen Nederland & België naar het adres van je keuze. Je kunt dat tijdens het bestelproces aangeven door bij het invullen van je gegevens de optie ‘ander afleveradres’ te kiezen. Mocht het een cadeautje zijn dan kun je ervoor kiezen deze door ons te laten voorzien van een cadeauverpakking.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken?
Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kun je aangeven of je de bestelling ingepakt wenst te hebben. Cook&Co zal dan voor een geschikte cadeauverpakking zorgen. Je kunt er ook voor kiezen om cadeaupapier los bij je bestelling te krijgen en de bestelling dus zelf in te pakken.

Ik heb 2 of meer kortingscodes, hoe gebruik ik deze in één bestelling?
Per bestelling kun je slechts één kortingscode/vouchercode gebruiken. Het is dus niet mogelijk om meer dan één code in te voeren.

Kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt een bestelling kosteloos annuleren als deze nog niet is doorgestuurd naar het inpakstation (dit gebeurt ca. 15 minuten na het plaatsen van de bestelling). Is dit wel het geval, dan treden automatisch de regels van het herroepingsrecht in werking. Een bestelling die reeds verzendklaar is gemaakt, kan niet meer geannuleerd worden. Je kunt je bestelling annuleren door contact met ons op te nemen.

Kan ik een artikel ruilen of retourneren?
Ruilen & Retourneren is bij Cook&Co geen probleem. Ben je niet tevreden? Dan kun je de bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen herroepen. De voorwaarden hiervoor vind je onder Klantenservice – Ruilen & Retourneren.

Hoe weet ik dat mijn geplaatste bestelling echt verwerkt wordt?
Nadat je bij ons een bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons altijd een bevestigings e-mail. Mocht je deze een half uur na je bestelling nog niet ontvangen hebben, neem dan contact met ons op zodat wij je order alsnog op tijd kunnen uitleveren.

Kunnen mijn bedrijfsgegevens op de factuur worden vermeld?
Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kun je een verschil maken tussen het factuuradres en het afleveradres. Bij beiden is het mogelijk om een bedrijfsnaam in te vullen.

Ik woon in het buitenland, kan ik dan bij jullie bestellen?
Helaas is dit vooralsnog enkel voor Belgische klanten mogelijk. De online winkel van Cook&Co kan op dit moment alleen aan adressen in Nederland & België verzenden.

Kan ik bij jullie met een VVV-bon betalen?
Helaas is het in de webshop niet mogelijk te betalen met VVV-bonnen.

Ik wil betalen met de (oude) Cook&Co cadeaubon, maar dit lukt niet.
Helaas is het niet mogelijk om met de oude papieren cadeaubonnen online te betalen. Op het moment van uitgifte van deze cadeaubonnen bestond er nog geen Cook&Co webshop.

Ik wil betalen met de Cook&Co cadeaukaart, maar dit lukt niet.
Met de nieuwe Cook&Co cadeaukaart kun je online betalen. Je kiest hiervoor de betaalmethode “Cook&Co Cadeaukaart” en vult in de laatste stap (de betaling) de barcode en de veiligheidscode van de cadeaukaart in. Je vindt de veiligheidscode onder de kraslaag achterop de cadeaukaart. Let op: vul de gegevens van de cadeaukaart niet in bij het veld kortingscode in je winkelmandje. Met een kortingscode wordt iets anders bedoeld.

Kan ik zien hoe laat de pakketbezorger van PostNL bij mij bezorgt?
Ja, dat kan. Via onderstaande link kun je, door het invoeren van je postcode en huisnummer, een indicatie bekijken binnen welk tijdsbestek de pakketbezorger in je wijk is. Dit kan handig zijn als je bijv. nog een boodschap moet doen en dus niet de gehele dag thuis kunt blijven. mijnpakket.postnl.nl

Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt afgeleverd als ik er niet ben?
Je bestelling zal twee keer aan de deur worden aangeboden door PostNL. Het kan zijn dat de bestelling bij de buren wordt afgegeven. Je kunt deze optie tijdens het bestelproces zelf aan-/uitvinken. Bij de eerste aflevering poging ontvang je een briefje van PostNL in je brievenbus (indien je niet thuis bent). Met behulp van dit briefje kun je online bij PostNL aangeven wat de vervolgstap moet zijn: nogmaals bezorgen én op welke dag, of ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Indien je niets aangeeft, komt de pakketbezorger automatisch nogmaals de volgende werkdag. Mocht je beide keren niet thuis zijn dan krijg je bericht dat het pakket voor je klaar ligt op het voor jou dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt ons te allen tijde e-mailen en op werkdagen kun je ons tevens telefonisch benaderen. Klik HIER voor onze contactgegevens.

Het betalen met mijn creditcard lukt niet, hoe kan dat?
• Het kan zijn dat je bepaalde informatie onjuist hebt ingevoerd. Controleer of je alle verplichte velden juist hebt ingevuld.
• Het kan zijn dat je creditcard is vervallen. Controleer of de vervaldatum van je kaart niet verlopen is.
• Wellicht is het kredietlimiet bereikt. Neem contact op met je bank om na te gaan of je de toegestane aankooplimiet niet overschreden hebt.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Ik heb betaald, maar geen bevestiging ontvangen. Wat nu?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Zij kunnen voor je bekijken of de betaling goed ontvangen is.

Ik heb gekozen voor een specifieke bezorgdag, maar de bestelling werd een dag later bezorgd. Hoe kan dat?
Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. Helaas hebben wij geen invloed op de snelheid van bezorging van PostNL. We kunnen je de verzenddag garanderen, zoals ook staat aangegeven in het bestelproces. De bezorgdag is een verwachte bezorgdag. In 99% van de gevallen bezorgt PostNL de eerstvolgende werkdag.

Ik heb geen Track & Trace code ontvangen. Hoe kan dat?
Bij elke verzending wordt er een Track & Trace code aangemaakt. Mocht je deze de dag na verzending nog niet ontvangen hebben, dan verzoeken we je contact met ons op te nemen. We kunnen de Track & Trace code dan handmatig voor je opzoeken.

Hoe kan ik me afmelden/uitschrijven voor jullie nieuwsbrief?
Onderaan elke nieuwsbrief vind je een link waarmee je je eenvoudig kunt afmelden voor onze nieuwsbrief.

Wat doen jullie aan service?
Wij doen er alles aan je een zo optimaal mogelijke service te bieden. Bij Cook&Co staat service hoog in het vaandel. We streven ernaar enkel artikelen te leveren van een uitstekende kwaliteit. Mocht het onverhoopt gebeuren dat je een beroep dient te doen op de garantie, dan hanteert Cook&Co uitstekende garantievoorwaarden.

Is het online betalen bij Cook&Co veilig?
Wij gaan uiterst zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Wanneer je een bestelling plaatst en je Cook&Co account raadpleegt, bewaren wij deze gegevens op door firewalls beschermde servers. Gegevens worden verstuurd met een zogenaamd extended-gevalideerd SSL-certificaat. Dit betekent dat op een elektronisch certificaat ook de (gecontroleerde en gevalideerde) bedrijfsnaam staat. Deze bedrijfsnaam zie je in de meeste webbrowsers in de adresbalk verschijnen, naast het adres van de site. Hierdoor weet je zeker dat de site ook echt van Cook&Co is.

Is mijn privacy beschermd?
Cook&Co geeft je persoonlijke gegevens niet aan andere partijen. Je gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van je bestelling of op grond van een wettelijk voorschrift. De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens zoals vastgelegd in de Wet persoonsregistraties, worden door Cook&Co nageleefd. Bovendien zijn zowel onze medewerkers als de door ons ingeschakelde derden verplicht om vertrouwelijk met je gegevens om te gaan. Voor alle andere doeleinden gebruiken wij je gegevens alleen als wij je toestemming daarvoor hebben.

Zijn jullie betrouwbaar?
Cook&Co is een reeds bestaande webshop met een verleden als betrouwbare winkelketen verspreid door heel Nederland. Dit waarborgt een hoge betrouwbaarheid. Mocht je hierover vragen hebben, dan kun je je altijd tot onze klantenservice wenden.